Περιφέρεια

Απόστολος Ασπράκης: «Προσβάσιμη η Ρόδος, με σωστή και ολοκληρωμένη διαχείριση συστήματος συγκοινωνιών»

Συνάντηση εργασίας του Αναπληρωτή Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου και των Αντιπεριφερειαρχών Ν. Νικολή και Χ. Ευστρατίου, με τον Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου

Ο επαναπροσδιορισμός των συγκοινωνιακών διαδρομών, με στόχο την διευκόλυνση της κυκλοφορίας των ταξί και την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, ήταν το αντικείμενο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εθιμοτυπίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, υπό την Προεδρία του Αναπληρωτή Περιφερειάρχη Απόστολου Ασπράκη με τη συμμετοχή του  Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών Δωδεκανήσου Νίκου Νικολή, του Χωρικού Αντιπεριφερειάρχη Χρήστου Ευστρατίου,  του Προέδρου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου Θεοδόση Καστανίδη και μέλη του Δ.Σ. του Συνδέσμου.

Οι συμμετέχοντες ανταποκρίθηκαν θετικά στις προτάσεις του Αναπληρωτή Περιφερειάρχη, για μια συνολική αναθεώρηση του συγκοινωνιακού προβλήματος της Ρόδου από τους αρμόδιους φορείς και συμφώνησαν ότι, η πόλη της Ρόδου πλέον ασφυκτιά από τον ελλιπέστατο σχεδιασμό διαδρομών των δημοσίας χρήσεως  αυτοκινήτων, Ι.Χ., λεωφορείων, φορτηγών μεταφορών  και δικύκλων, με αποτέλεσμα, που αποτυπώνεται  και στην ελλιπή εξυπηρέτηση των επιβατών.

Ο κίνδυνος λόγω της συμφόρησης των οχημάτων, εντός και εκτός πόλεως Ρόδου, αποτελεί τη βασική αιτία  του ενδεχομένου, πολλοί επιβάτες να χάσουν την πτήση ή το ακτοπλοϊκό μέσο, να συμβαίνουν ατυχήματα λόγω βιασύνης  και να δυσφημίζεται συχνά το νησί της Ρόδου, εξαιτίας των αστοχιών, που προκαλούν οι χωρίς σχεδιασμό διαδρομές.

 «Η Ρόδος ξεκίνησε ήδη να υποδέχεται το κύμα των επισκεπτών, που όπως δείχνουν τα στοιχεία για το 2024 και σύμφωνα με δηλώσεις του Περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου, μετά από τις  στοχευμένες επαφές και πρωτοβουλίες του, θα είναι εξαιρετικά ικανοποιητικό.

Ωστόσο, οι προσπάθειες για μια καλύτερη και πιο προσβάσιμη συγκοινωνιακά πόλη, ξεκινά καθυστερημένα, αφού, εδώ και δεκαετίες, δεν υπάρχει συντονισμός διευκόλυνσης των διαφόρων ειδών οχημάτων, και διαδρομών φιλικών προς τους επιβάτες. Προσωπικά το ονομάζω όλο αυτό, ασέβεια προς ντόπιους και επισκέπτες. Και τολμώ να πω ότι, λόγω της συγκοινωνιακής ασφυξίας, πολλές φορές, η πόλη μας έχει δυσφημιστεί από τουρίστες – όχι αδίκως – σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές  πόλεις» δήλωσε ο κ. Ασπράκης και πρόσθεσε:

«Η Ρόδος, δεν αντέχει άλλο. Επιβάλλεται να γίνει πόλη λειτουργική, πρωτοπόρα, με σύγχρονα τεχνολογικά συγκοινωνιακά συστήματα και όχι πόλη που βασανίζει κυριολεκτικά, όσους τολμούν να την επισκεφθούν με κάποιο όχημα. Ειδικότερα στο κέντρο της πόλης, θα πρέπει να επανέλθει το μέτρο απαγόρευσης της στάθμευσης, μέχρι τις 10.00 το πρωί, όπου όλα τα οχήματα εργαζομένων στο κέντρο, θα σταθμεύουν στα νέα πάρκινγκ που θα δημιουργηθούν, σε χώρους γύρω από την πόλη, στην Ακαντιά ή στον χώρο του οικοπέδου Πανά, πλησίον Ορφανοτροφείου Θηλέων. Από εκεί, θα μεταφέρονται άμεσα στην πόλη, με λεωφορείο τακτικών δρομολογίων.

Παράλληλα, θα πρέπει να απαγορευθεί η στάθμευση σε όλα τα οχήματα, έξω από την Παλιά Πόλη π.χ. στην περιοχή της Κολώνας, εκτός των ταξί και των λεωφορείων. Ας μην ξεχνάμε, ότι η Ρόδος, βιώνει μεγαλύτερο εποχιακά καλοκαίρι και ο πληθυσμός που μετακινείται από άνοιξη μέχρι αρχές του χειμώνα, είναι υπερδιπλάσιος», ανέφερε.

 «Επίσης, έχει γίνει χάραξη δεκάδων δρόμων όλα αυτά τα χρόνια, παρόλα αυτά, τα δρομολόγια των λεωφορείων, παραμένουν τα ίδια, όπως παλιά. Θα πρέπει επί τέλους, να προγραμματίσουμε το κυκλοφοριακό και το συγκοινωνιακό, με βάση το ότι, απευθυνόμαστε σε όσους κινούνται με ή χωρίς αυτοκίνητο, σε κάθε επισκέπτη και κάτοικο που επιθυμεί να μετακινηθεί με ασφάλεια, αξιοπρέπεια και άνεση. Με δημιουργία νέας πιάτσας ταξί οπουδήποτε κριθεί, προκειμένου να διευκολύνονται οι επιβάτες. Με ηλεκτρονική εφαρμογή εξυπηρέτησης επιβατών σε κάθε κινητό τηλέφωνο, για άμεση ανταπόκριση, από όλα τα σημεία, όπου υπάρχουν επιβάτες, κάτι το οποίο, εφαρμόζεται σε όλες τις σύγχρονες πόλεις.

Είμαστε έτοιμοι να λειτουργήσουμε το σύστημα των εφαρμοσμένων μεταφορών σε συνδυασμό με τα σημεία στοχευμένων σταθμεύσεων, χώρους πάρκινγκ, αναγκαίες πεζοδρομήσεις σε κομβικούς εμπορικούς δρόμους, δημιουργία κυκλικών κόμβων εντός πόλεως και στις παρυφές αυτής, διάνοιξη νέων οδών προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις και διαπλάτυνση υφισταμένων, δημιουργία περιμετρικής οδού πόλεως Ρόδου, με απόληξη στις κατευθύνσεις προς ανατολική, κεντρική και δυτική Ρόδο, ώστε να υπάρχει πληρότητα κάλυψης δρομολογίων.

Στοχεύουμε στην αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Ρόδου – Αεροδρομίου μέσω Ιαλυσού, όπου παρατηρείται το αδιαχώρητο. Με τον κατάλληλο σχεδιασμό, θα επιτευχθεί καθοδήγηση των οχημάτων με κατεύθυνση προς τον αερολιμένα, από Λεωφόρο Ρόδου – Λίνδου και στη συνέχεια από Τσαΐρι. Κάτι – που θα ανακουφίσει τη Ρόδο σημαντικά.

Προφανώς και δεν ήταν δύσκολο να σκεφτεί και να σχεδιάσει κάποιος τις συγκεκριμένες διαδρομές, προφανώς όμως, η Ρόδος είχε συνηθίσει σε ένα τέτοιο άναρχο κυκλοφοριακό σύστημα, το οποίο δυσκόλευε όλους, μα κανείς δεν το άγγιξε σοβαρά, με πρόθεση να προχωρήσει σε καθοριστικές αλλαγές.

Προσωπικά, διαπίστωσα εμφανή ικανοποίηση εκ μέρους των ιδιοκτητών ταξί, οι οποίοι έδειξαν ανακούφιση, στην προοπτική των αποσυμφορητικών μεταβολών» δήλωσε ο κ. Ασπράκης και κατέληξε:

« Η Ρόδος μας, είναι χαρισματικό νησί σε όλα τα επίπεδα. Διαθέτοντας αξιοθέατα αρχαιολογικής σημασίας, αλλά και τοπία φυσικού κάλλους, είναι τόπος που προσφέρεται για ποικίλες δραστηριότητες. Και θα πρέπει να εκμεταλλευθούμε και να φροντίσουμε, όλα αυτά, τα ανεκτίμητα πλεονεκτήματα, ώστε το νησί, να είναι προσβάσιμο παντού, χωρίς δυσκολίες.  

Αντί λοιπόν να εμπλέκονται σε διενέξεις συχνά – πυκνά, επαγγελματίες μεταφορικών μέσων, ιδιώτες τροχοφόρων, κάτοικοι, πεζοί, περίοικοι και επισκέπτες και να λειτουργεί ο κοινωνικός αυτοματισμός σε όλο του το μεγαλείο, ιδιαίτερα την τουριστική σαιζόν, ας συμβάλουμε όλοι σε αυτή τη μεγάλη και πρωτόγνωρη αλλαγή, ας κάνουμε «σημαία» μας, όλα όσα θα ωφελήσουν τον κλάδο των μετακινήσεων και τον κόσμο και ας πορευθούμε με τα νέα σύγχρονα εργαλεία και δεδομένα, τα οποία οσονούπω πρόκειται να εφαρμοσθούν, με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στο κομμάτι της αρμοδιότητάς της και του Δήμου Ρόδου ως κατ’ εξοχήν αρμοδίου για τα θέματα αυτά. Και επί τέλους, να δώσουμε τέρμα, στην ταλαιπωρία ντόπιων και επισκεπτών».