Στην οριζόντια μείωση της τιμής του νερού για τον ανεφοδιασμό των κρουαζιερόπλοιων και σκαφών αναψυχής προχώρησε η ΔΕΥΑΡ

Στο πλαίσιο των στρατηγικών ενεργειών της Δημοτικής Αρχής για την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού

Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών, για να την ανάκαμψη του θαλάσσιου τουρισμού
και την προσέλκυση στο λιμάνι της Ρόδου σκαφών αναψυχής από το εξωτερικό,
που ανέλαβε ο Δήμαρχος Ρόδου, Αντώνης Καμπουράκης ήδη από την αρχή της
ανάληψης των καθηκόντων του, εντάσσεται και η (ομόφωνη) απόφαση του Δ.Σ.
της ΔΕΥΑΡ της οριζόντιας μείωσης της τιμής του νερού στα τρία ευρώ ανά κυβικό
μέτρο για τον ανεφοδιασμό όλων των πλοίων και των γιοτ, παρακάμπτοντας τις
διαφοροποιήσεις που ίσχυαν ανάλογα με τον τύπο, τη σημαία και την περίοδο
κατανάλωσης (εξαιρούνται μόνο τα υδροφόρα πλοία τροφοδοσίας των άνυδρων
νησιών).

Με περίπου 500 προγραμματισμένες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων το 2022, η
Ρόδος αποτελεί ένα από τους δημοφιλέστερους προορισμούς για την παγκόσμια
κρουαζιέρα. Έπειτα από δύο σεζόν κατά τις οποίες ο θαλάσσιος τουρισμός υπέστη
σοβαρό πλήγμα, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ο προορισμός της Ρόδου
διαδραματίζει πρωταγωνιστική θέση στο “comeback” της Κρουαζιέρας.

Εκμεταλλευόμενη τη θετική συγκυρία και θέτοντας ως στόχο την περαιτέρω
ενίσχυση του σημαντικού αυτού κλάδου του τουρισμού, στον οποίο στηρίζεται
μεγάλο τμήμα της τοπικής αγοράς, η Δημοτική Αρχή του Αντώνη Καμπουράκη
αποφάσισε την παροχή κινήτρων προς τις πλοιοκτήτριες εταιρείες και τους
ιδιοκτήτες σκαφών.

Ο ανεφοδιασμός των πλοίων με νερό σε μία άκρως ανταγωνιστική τιμή, την πιο
συμφέρουσα ανά τη Μεσόγειο, αποτελεί το ισχυρότερο κίνητρο όλων, ώστε το
λιμάνι της Ρόδου να αποτελέσει «σταθμό» για τα κρουαζιερόπλοια και τα σκάφη
αναψυχής από το εξωτερικό με όποια οφέλη και αν συνεπάγεται αυτό για την
τοπική οικονομία.

Σημειώνεται δε ότι η μείωση της τιμής του νερού για τα κρουαζιερόπλοια θα
συντελέσει στην αύξηση των εσόδων της ΔΕΥΑΡ. Το ακριβό νερό (10,50 ευρώ και
8,50 ευρώ το κυβικό μέτρο για τα κρουαζιερόπλοια με ξένη και ελληνική σημαία
αντίστοιχα) που παρείχε η ΔΕΥΑΡ, είχε σαν αποτέλεσμα την μικρή ζήτηση λόγω

των ανταγωνιστικών τιμών στα λιμάνια του εξωτερικού και καθώς πολλά πλοία
διαθέτουν μονάδες αφαλάτωσης.

Ήδη, έχει ξεκινήσει από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου η
ενημέρωση των πλοιοκτητριών εταιρειών, πρακτόρων και ιδιοκτητών σκαφών
σχετικά με τη νέα τιμολογιακή πολιτική, γεγονός που θα επηρεάσει θετικά τη
ζήτηση και τον προγραμματισμό αφίξεων κρουαζιερόπλοιων και σκαφών όχι
μόνο κατά την τρέχουσα σεζόν, αλλά και μελλοντικά.

Εκ του Γραφείου τύπου