Ανησυχία και σύγχυση έχει προκαλέσει σε γονείς και εκπαιδευτικούς ο κυβερνητικός σχεδιασμός για το άνοιγμα των σχολείων.
Και αυτό καθώς, σύμφωνα με σχετική δήλωση της κυβερνητικής εκπροσώπου, Αριστοτελίας Πελώνη, ο κυβερνητικός σχεδιασμός «είναι να ανοίξουν τα γυμνάσια και τα λύκεια πριν το τέλος του μήνα».
Αυτή τη φορά, δηλαδή, στόχος της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν αντίστροφα οι σχολικές μονάδες – πρώτα τα γυμνάσια και τα λύκεια, τα οποία έχουν μείνει για πολύ καιρό κλειστά και, στη συνέχεια, τα δημοτικά. Να σημειωθεί, μάλιστα, ότι η κυβερνητική εκπρόσωπος, τη Δευτέρα που έκανε τις ανακοινώσεις για την αρχή της εξόδου από το τούνελ της πανδημίας, αναφερόμενη στο άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων στο τέλος Μαρτίου, δεν έκανε κάποια αναφορά και στο άνοιγμα των δημοτικών σχολείων.
Είπε, πάντως, ότι δεν αναμένεται να υπάρξει παράταση του σχολικού έτους, κάτι που εξέταζε το Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να καλυφθεί η ύλη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ο σχεδιασμός αυτός, όμως, έχει προκαλέσει σύγχυση τόσο στους γονείς των μαθητών κάθε βαθμίδας, όσο και στους εκπαιδευτικούς, αλλά και συνολικά στην κοινωνία.
Συγκεκριμένα, αυτό που αναρωτιούνται είναι τι άλλαξε στα επιδημιολογικά δεδομένα και εκεί που θεωρούσαμε πιο ασφαλή τη δια ζώσης εκπαίδευση των μαθητών του δημοτικού, αφού τα ιατρικά στοιχεία παγκοσμίως δείχνουν ότι τα κρούσματα είναι πολύ περιορισμένα στις μικρές ηλικίες, ξαφνικά, στέλνουμε τα μεγαλύτερα παιδιά στα σχολεία και κρατάμε τα μικρά στο σπίτι…
Το επιχείρημα ότι γυμνάσια και λύκεια έμειναν κλειστά για πολύ καιρό ακούγεται μεν λογικό, δεν έχει καμία σχέση, όμως, με τα δεδομένα της πανδημίας του νέου κοροναϊού και τη μέχρι σήμερα λογική ότι οι μικρές ηλικίες κινδυνεύουν λιγότερο.
Από την άλλη πλευρά, οι μαθητές λυκείου, όπως φυσικά και οι γονείς τους, αναρωτιούνται γιατί η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει τώρα σε αυτό τον σχεδιασμό και δεν το έκανε νωρίτερα, ειδικά για τους μαθητές της γ’ λυκείου, που θα δώσουν σε λίγους μήνες πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Και αυτό, γιατί είναι κοινό μυστικό πως άλλο η τηλεκπαίδευση – που δεν αφορά μόνο στα σχολεία, αλλά και στα φροντιστήρια, μην ξεχνάμε – και άλλο η δια ζώσης εκπαίδευση και η επαφή με συμμαθητές και εκπαιδευτικούς και, μάλιστα, στην κρίσιμη τελευταία τάξη του λυκείου.
Τι άλλαξε από τον Ιανουάριο;
Να υπενθυμίσουμε ότι αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για το άνοιγμα των σχολείων ήταν να ανοίξουν ταυτόχρονα όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου.
Ωστόσο, οι επιδημιολόγοι που μετέχουν στην επιστημονική επιτροπή για τον κοροναϊό αποφάσισαν και εισηγήθηκαν στην κυβέρνηση το άνοιγμα μόνο των νηπιαγωγείων και των δημοτικών, θεωρώντας ότι τα μικρά παιδιά νοσούν λιγότερο και μεταδίδουν λιγότερο τον ιό, ενώ έχουν και μεγαλύτερη ανάγκη κοινωνικοποίησης από τα μεγαλύτερα.
Σε δεύτερο χρόνο, μάλιστα, και ενώ όλοι περίμεναν να ανοίξουν τα σχολεία και των άλλων βαθμίδων μέσα στον Ιανουάριο, οι ειδικοί είχαν προτείνει να παραμείνουν κλειστά γυμνάσια και λύκεια, γιατί δεν ήθελαν να συμπέσει το άνοιγμα όλων των σχολείων με την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου.
Χθες, όμως, όπως δήλωσε η κυβερνητική εκπρόσωπος, «προσβλέπουμε και ελπίζουμε πως το λιανεμπόριο θα ανοίξει πριν το τέλος Μαρτίου, εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιτρέψουν», ενώ προσέθεσε ότι, παράλληλα, ο σχεδιασμός είναι «να ανοίξουν τα γυμνάσια και τα λύκεια πριν το τέλος του μήνα». Και λιανεμπόριο και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή, σε αντίθεση με ό,τι είχε αποφασιστεί τον Ιανουάριο.
Και όλα αυτά, ενώ διανύουμε το τρίτο και σοβαρότερο κύμα της πανδημίας, με τα κρούσματα να ανεβαίνουν κατακόρυφα, καθώς και με συνεχή αύξηση των διασωλημένων. Γεγονός που ενισχύει περαιτέρω την σύγχυση και την ανησυχία της εκπαιδευτικής κοινότητας για το αντίστροφο άνοιγμα των σχολείων, με τα – ασφαλέστερα, όπως γνωρίζαμε μέχρι τώρα – δημοτικά να παραμένουν προς το παρόν κλειστά…